ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

شاید شما هم در دوربین هاتون موقع عکس گرفتن یا حتی در گشت و گذار در محیط اینترنت با واژه Bracketing آشنا شدید. این واژه به طور معمول به گرفتن چند شات در ثانیه توسط دوربین با اکسپوژر های مختلف مربوط می شود. در این مطلب بهتون یاد خواهیم داد تا پس از گرفتن چند شات مختلف توسط دوربین خودتون آن ها را به فتوشاپ انتقال داده و به HDR تبدیل کنید. البته لازم به ذکر است که همیشه این نوع عکس ها با اکسپوژر های مختلف توسط براکتینگ ثبت نمی شوند، بلکه روش های دستی و دیگری نیز برای گرفتن چند شات با اکسپوژر های مختلف وجود دارد.

در زیر تنظیمات ثبت 3 عکس با 3 نوع نور دهی را در روی دوربین مشاهده می کنید:

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

همان طور که از تصویر بالا پیداست، عکس در اکسپوژر های (2EV, 0EV, -2EV+)  ثبت شده است.

آموزش ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف

برای مثال ما این سه عکس را که در اکسپوژر های گفته شده در بالا ثبت شده است را برای نمونه و ادامه آموزش انتخاب می کنیم.

توجه: برای گرفتن نتیجه بهتر، از عکس های RAW استفاده کنید زیرا که آن ها 16 بیت هستند و جزییات زیادی را شامل هستند.

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف

خب حالا این سه عکس را به سمت محیط فتوشاپ کشیده (درگ) و بندازید (دراپ) تا اجرا شود. چون عکس ها با فرمت RAW گرفته شده اند، در Camera raw باز میشوند تا از اینجا به فتوشاپ منتقل گردند.

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

ما در اینجا در پنجره Camera Raw هیچ تغییری روی تنظیمات نداده و با نگه داشتن کلید شیفت (Shift) هر سه عکس را از سمت چپ انتخاب کرده و سپس از پایین گزینه Open images را می زنیم.

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

خب حالا به منوی File > Automate > Merge To HDR Pro می رویم. مطابق تصویر زیر :

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

در پنجره زیر، روی Add Open Files کلیک کنید تا عکس هایی که در محیط فتوشاپ باز است برای HDR شدن انتخاب گردد.

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

 

روی OK کلیک کنید و منتظر شوید تا پنجره تغییرات مربوط به HDR باز شود. مطابق تصویر زیر میتوانید Shadow ، Highlights و … را تغییر دهید. همچنین از قسمت Tone and Detail آپشن Gamma و Detail را هم حتما امتحان کنید!

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)


عکس نهایی آموزش ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing):

 

ایجاد عکس HDR از عکس هایی با چند اکسپوژر مختلف (Bracketing)

منبع: bitgraph.ir

آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ

تا به حال به عکس های پرتره دقت کرده اید؟ عکسی که جزئیات چهره سوژه در تصویر به وضوح پیداست. پس تنها با یاد گیری چند نکته برای از بین بردن لکه های پوستی و … می توان عکس های پرتره زیبا تری داشته باشیم. در ادامه می توانید آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ را بیاموزید.

آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ

اشتراک گذاری مطلب در

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

در این آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ به صورت مرحله به مرحله به شما یاد خواهیم داد که چگونه پوست را صاف و نرم کنیم،  بدون تار کردن جزئیات مهم مانند چشم فرد،  موها و غیره. در عین حال تلاش می کنیم که بافت پوست را خوب نگه داریم . این کار به روش های مختلف از جمله ابزار spot healing brush انجام می پذیرد. اگر می خواهید با ما همراه شوید، یک عکس پرتره را انتخاب کنید. برای این  آموزش و فهم بهتر عکس زیر انتخاب شده است.

روتوش پوست صورت

برای این که جزئیات بیشتری از چهره زن جوان داشته باشیم، یک کادر بسته از تصویر را خواهیم دید.

روتوش پوست صورت

هدف ما از آموزش نحوه روتوش پوست صورت در فوتوشاپ رسیدن به یک چنین کیفیتی است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

روتوش پوست صورت

محصول پیشنهادی : فایل آموزشی ویدئویی رتوش صورت

چگونه پوست صورت را در فوتوشاپ، روتوش کنیم؟

مرحله اول- یک کپی از عکس خود ایجاد کنید.

اگر در آموزش های قبلی با ما همراه بوده باشید، حتما به خاطر دارید که وقتی یک عکس جدید در فوتوشاپ باز می کنیم، در نوار سمت راست برنامه، قسمت layer panel عکس ما با عنوان background layer به نمایش در می آید.

قبل از شروع کار و انجام هر گونه ویرایش، برای حفظ عکس اولیه، بهتر است یک کپی از عکس خود ایجاد کنید و روی لایه جدید شروع به کار کنید . برای این کار همزمان با نگه داشتن دکمه Alt، روی background layer کلیک کنید و آن را به سمت آیکون New Layer که در تصویر زیر هم آمده است، بکشید.

حال روی لایه جدید یا duplicate layer راست کلیک کنید، و با توجه به تصویر زیرنام آن را spot healing بنامید.

صاف کردن پوست صورت در فتوشاپ

الان باید یک لایه جدید که در واقع کپی عکس اصلی است را در layer panel  با نام spot healing  مشاهده کنید.

اصلاح پوست صورت

کاربرد عملکردهای ویرایشی در فتوشاپ

حتما بخوانید : کاربرد عملکردهای ویرایشی در فتوشاپ

مرحله دوم- ابزار Spot Healing Brush  را انتخاب کنید.

از نوار ابزار سمت چپ صفحه که به Toolbar  شناخته می شود، Spot Healing  را انتخاب کنید.

روتوش صورت

مرحله سوم- Content Aware را فعال کنید.

می دانیم که وقتی یکی از ابزار های Toolbar را فعال می کنیم، منویی از انواع حالات آن ابزار در بالای صفحه به نمایش در می آید که برای هر ابزار متفاوت است. در اینجا وقتی Spot Healing  را انتخاب کردید، مطمئن شوید که گزینه Type روی Content Aware  فعال است.

اصلاح پوست

مرحله چهارم- لکه های پوستی را انتخاب کنید تا آنها را حذف کنید.

بعد از فعال کردن Spot Healing Brush  نشانگر ماوس را روی لکه های پوستی ببرید و آنها را انتخاب کنید تا حذف شوند. با این کار، فوتوشاپ بافت قسمت مناسب پوست را از اطراف جایگزین بافت مشکل دار می کند و لکه های پوستی را بهبود می بخشد.

برای اینکه نتیجه بهتری به دست بیاید بهتر است سایز Brush  را نسبت به لکه پوستی بزرگ تر انتخاب کنید.

برای  افزایش سایز Brush از کلید (])  و برای کاهش آن از ([)   استفاده کنید. اگر با تلاش اول به نتیجه دلخواه نرسیدید، با Ctrl+Z(Win)/Command+Z(Mac) به حالت اولیه برگردید و مجددا با تغییر سایز Brush  تلاش کنید.

برای مثال اگر به پیشانی این زن جوان نگاه کنید، لکه های متعددی دارد، یکی از آنها را انتخاب می کنم و Spot Healing Brrush را روی آن قرار می دهم. Brush را به گونه ای تنظیم می کنم که از لکه پوستی بزرگ تر باشد.

از بین بردن جوش در عکس

وقتی تنظیمات اولیه تمام شد، کلیک می کنم. آن گاه فوتوشاپ با بررسی بافت اطراف لکه انتخاب شده، بهترین را انتخاب می کندو جایگزین لکه پوستی می نماید به گونه ای که هم بافت پوست و هم رنگ آن حفظ شود. مثل معجزه می ماند. به تصویر زیر نگاه کنید.

روتوش صورت در فتوشاپ

این کار را برای سایر لکه های روی پوست پیشانی می توانید انجام دهید، در نهایت تصویری که به دست می آید:

روتوش پوست صورت با فتوشاپ

حذف لکه های پوستی، تغییر شخصیت نیست!

روتوش صورتبه خاطر داشته باشید که حذف لکه های پوستی، جای جوش، آکنه و … اشکالی ندارد چون حذف انها تأثیری بر تغییر چهره شخص ندارد اما حذف خال یا زخم های خاص و … روی صورت افراد معمولا توصیه نمی شود، چرا که ممکن است یک شخص به آن ویژگی شناخته شود.

پس بهتر است بدانید که هدف از روتوش کردن در فوتوشاپ این است که چهره افراد به بهترین شکل ممکن به نظر برسد، همان طور که هستند، نه این که تبدیل به یک شخص دیگری شوند.

تکمیل اولیه پاکسازی پوست

کار حذف لکه های پوستی را روی کل صورت ادامه دهید تا همه آنها را حذف کنید. در تصویر زیر عکس قبل(سمت چپ) و بعد (سمت راست) چهره زن جوان را می بینید که به کمک Spot Healing Brush کار پاکسازی آن در عرض چند دقیقه انجام شده است.

روتوش پوست صورت در PS

مرحله پنجم- یک کپی از لایه Spot Healing ایجاد کنید.

به همان روشی که در  مرحله اول توضیح دادم، یک کپی از لایه خود ایجاد کنید و آن را Smooth Skin  بنامید.

Spot Healing

روتوش صورت با حفظ بافت پوست

حال، ما سه لایه داریم. یک Background Layer  که همان عکس اولیه ماست. Spot Healing Layer که روتوش اولیه عکس است و Smooth Skin Layer ، همان لایه جدید ماست.

smooth skin layer

مرحله ششم- فیلتر High pass را اعمال کنید.

برای بهتر صاف کردن پوست از فیلترHigh pass فوتوشاپ استفاده می کنیم. از منوی بالای صفحه مسیر زیر را طی کنید:

high pass filter آموزش روتوش پوست صورت

  • چرا فیلتر High pass ؟

اصولا High pass فیلتر برای شارپ کردن عکس در فوتوشاپ استفاده میشود اما ما در اینجا برای روتوش پوست و صاف کردن آن می خواهیم استفاده کنیم نه برای شارپ کردن. فیلتر High passبه دنبال لبه هایی در تصویر است و آن ها را برجسته می کند. لبه در تصویر به جایی می گویند که در آن یک تغییربزرگ و ناگهانی در روشنایی یا رنگ بین پیکسل های همسایه ایجاد شده است.

اگر به عکس های پرتره دقت کنید، لبه ها معمولا در امتداد موهای فرد، اطراف چشم، دهان و … قرار دارد. از طرفی بافت پوست در این قسمت ها جزئیات نسبتا کمی دارد که نیازی به برجسته تر کردن انها نیست . پس بهتر است از فیلتر High pass استفاده کنیم و این مناطق را با خاکستری خنثی پر کنیم. در واقع وقتی بخواهیم یک عکس را شارپ کنیم، به کمک High passفیلتر، جزئیات رابرجسته تر می کنیم در حالی که برای روتوش و صاف کردن، عکس حالت شارپ عمل می کنیم و در صدد هستیم تا لبه ها را شناسایی کنیم و همه چیز غیر از لبه ها را صاف نمائیم.

  • تنظیم Radius Value :

فیلتر High pass اولین کاری که می کند، شناسایی لبه هاست، پنجره تنظیمات High pass که باز شد گزینه option در پایین آن پیداست که به کمک آن می توان میزان شارپ کردن لبه ها را تنظیم کرد. مقادیر کم Radius ریزترین جزئیات را انتخاب و برجسته میکند. اما برای این که مطمئن شویم، جزئیات مهمی را صاف نکنیم بهتر است از مقادیر بالاتر Radius  استفاده کنیم. در عکس های معمولی به نظر 24 پیکسل مقدار مناسبی است.

تنظیم radius value

لازم به ذکر است که اگر سوژه شما دور است یا عکسی با رزولوشن پایین در دست دارید بهتر است از مقادیر 18 یا حتی 12 پیکسل برای آن استفاده کنید. مقادیری که انتخاب می کنیم بهتر است بر 3 بخش پذیر باشند.( در ادامه به علت آن اشاره می کنیم)

با کلیک بروی OK پنجره را ببندید. آن گاه با تصویری رو به رو می شوید که کاملا خاکستری است به گونه ای که لبه ها شارپ تر دیده می شوند اما قسمت هایی مثل پوست روشن تر به نظر می رسند.

روتوش پوست صورت در PS

مرحله هفتم- فیلتر Gaussian Blur  اعمال کنید.

باید اثر فیلترHigh pass را محو کنیم. ممکن است نامعقول به نظر برسد، اما تار شدن در واقع به بیرون آمدن بافت مناسب تر در پوست کمک می کند. از طریق مسیر زیر می توانید این کار را انجام دهید.

فیلتر Gaussian Blur 

در پنجره تنظیمات آن، مقدار Radius  را دقیقا یک سوم مقداری که برای Radius  در High pass فیلتر انتخاب کردید، تنظیم کنید و سپس OK کنید.

روتوش پوست صورت در PS

با این کار چهره صاف تر و با جزئیات کمتر به نظر می رسد.

روتوش پوست صورت در PS

مرحله هشتم- Layer Blend Mode را به Linear Light  تغییر دهید.

در قسمت بالایی Layer panel در قسمت smooth skin  ، blend mode را از Normal  به Linear Light  تغییر دهید.

LINEAR LIGHT

این تغییر باعث ترکیب High pass با تصویر می شود و contrast را زیاد میکند، آن گاه یک شارپنس بیش از حد در تصویر به چشم می خورد که در نگاه اول بسیار وحشتناک است. اما نگران نباشید، درستش می کنیم.

BLUR THE PIC

مرحله نهم- لایه را معکوس کنید.

برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید.

معکوس کردن لایه 

با معکوس کردن لایه، تصویر از شارپنس زیاد به تصویری مبهم، زشت و شبیه هاله ای عجیب غریب تبدیل می شود.

INVERT LAYER

مرحله دهم- Blending Option  را باز کنید.

برای کاهش میزان هاله عکس، روی Layer style  که در قسمت پایین Layer panel  است، کلیک کنید و از بالای کشوی باز شده گزینه Blending Option  را انتخاب کنید.

blending option 

مرحله یازدهم- کشوی Blend If را جابجا کنید.

در پنجره Layer style  ، بالای پنجره به دنبال Blend If  بگردید. دو اسلایدر(نوار لغزنده) مشاهده می کنید. که اولی به نام This Layer  است و دومی به نام Underlying  Layer . ما با This Layer کار می کنیم.

 

blend if

این نوار های لغزنده چگونگی ترکیب لایه Smooth Skin  را با تصویر زیر آن بر اساس میزان روشنایی لایه کنترل می کنند. اگر نوار لغزنده به سمت چپ برود، برای ترکیب مناطق تیره لایه استفاده می شود و اگر نوار لغزنده به سمت راست برود، مناطق روشن را ترکیب می کند.

blend if2

  • میزان هاله را کاهش دهید.

با کاهش هاله های روشن تر شروع کنید. کلید Alt (Win) / Option (Mac) را روی صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید ، بر روی نوار لغزنده در سمت راست کلیک کرده و شروع به کشیدن آن به سمت چپ کنید. نگه داشتن کلید Alt (Win) / Option (Mac) به فوتوشاپ می گوید که نوار لغزنده را به نصف تقسیم کند تا در هنگام کشیدن ، تنها سمت چپ نوار لغزنده حرکت کند در حالی که سمت راست در جای خود قرار دارد.

هنگام کشیدن نوار لغزنده ، تصویر خود را تماشا کنید و به هاله های روشن تر دقت کنید. در این مرحله نوار لغزنده را تقریباً کامل به سمت چپ بکشید تا در حد امکان آنها را کاهش دهید:

هاله

نتیجه این کار تصویر زیر است. همان طور که می بینید مقدار زیادی از هاله ها از بین رفته و کمتر توجه را به خود جلب می کند. فقط هاله های تیره تر باقی می ماند.

هاله2

  • هاله های تیره که باقی مانده است را کاهش دهید.

برای این کار ، کلید Alt (Win) / Option (Mac) را فشار داده و نگه دارید ، بر روی نوار لغزنده در سمت چپ کلیک کرده و نیمی از آن را به سمت راست بکشید. دوباره باید تقریباً تمام راه را به سمت راست بکشید تا بیشتر هاله های تاریک از بین بروند. هنگامی که کار خود را برای بستن پنجره Layer Style انجام دادید ، OK را کلیک کنید.

فوتوشاپ

حال مشاهده می کنید که پوست او بسیار صاف به نظر می رسد ، اما باز هم جای کار دارد.

روتوش پوست صورت

تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ

حتما بخوانید : آموزش تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ

مرحله دوازدهم- Layer Mask اضافه کنید.

برای محدود کردن اثر روتوش از روی پوست ، یک ماسک لایه ای اضافه کنید. به Layer panel بازگردید ، کلید Alt (Win) / Option (Mac) را روی صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید و بر روی نماد Add Layer Mask کلیک کنید:

layer mask

با این کار، یک Layer Mask کوچک کاملا سیاه، روی لایه Smooth Skin ظاهر می شود. این ماسک اثر روتوش را از دید پنهان می کند ، بنابراین می توانیم فقط قسمت هایی را که لازم داریم ظاهر کنیم:

آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ

مرحله سیزدهم- ابزار Brush  را انتخاب کنید.

از Toolbar سمت چپ صفحه Brush  را انتخاب کنید.

brush

مرحله پانزدهم-  روی سطح پوست را رنگ کنید.

قبل از شروع به رنگ کردن پوست ، تنظیمات Brush  را در Option Bar بالای صفحه چک کنید.  مطمئن شوید که تنظیمات مثل تصویر زیر برقرار است:

سپس شروع به رنگ زدن پوست کنید تا جلوه صافی آن را نشان دهد. از قبل هم می دانیم که می توان با استفاده از کلیدهای براکت چپ و راست ، اندازه Brush  را از صفحه کلید تغییر دهیم. برای تغییر سختی براش: Shift+] را فشار دهید تا براش نرمتر شود ، یا Shift+[ را فشار دهید تا براش سخت تر شود. براش های نرم بهترین عملکرد را دارند.

روتوش پوست صورت

در اینجا از نقاشی روی پیشانی شروع می کنیم. از آنجا که ما روی Layer Mask ، نقاشی می کنیم ،نه خود لایه ، رنگ Brushرا همانطور که رنگ می کنیم نمی بینیم. در عوض ، ما در مناطقی که رنگ آمیزی کرده ایم اثر صاف کنندگی و روتوش را آشکارا می بینیم.

روتوش پوست صورت

در ادامه ، کار را بر روی بینی ، گونه ها و اطراف چشم ادامه می دهیم. اندازه Brush خود را همانطور که می خواهید تنظیم کنید . اگر بر روی ناحیه ای اشتباه رنگ کردید ، کلید حرف X را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا رنگ Brush شما به رنگ مشکی تنظیم شود ، و سپس روی این اشتباه نقاشی کنید تا اثر روتوش و صاف کردن از بین برود . مجدداً X را فشار دهید تا رنگ برس خود را به رنگ سفید برگردانید و برای صاف کردن و نرم کردن پوست ، رنگ آمیزی را ادامه دهید:

روتوش پوست صورت

در پایان به سراغ اطراف دهان و بالای چانه می رویم، در عین حال باید مراقب لب ها باشید:

روتوش پوست صورت

برای دیدن محل دقیق قسمتی که رنگ کره اید ، کلید Alt (Win) / Option (Mac) خود را فشار داده و نگه دارید و در Layers panel روی تصویر کوچک Layer Mask کلیک کنید:

آموزش روتوش پوست صورت در فوتوشاپ

این عمل باعث تغییر حالت از تصویر به Layer Mask می شود.  قسمت های سفید رنگ موجود در ماسک همان جایی است که شما برای ترمیم پوست صاف کرده اید. نواحی سیاه نقاطی است که اثر صاف کننده پنهان مانده است. برای بازگشت به تصویر خود ، یک بار دیگر Alt (Win) / Option (Mac) را فشار داده و نگه دارید و روی تصویر کوچک لایه ماسک کلیک کنید:

mask 3

مرحله شانزدهم- Opacity  یا شفافیت لایه را کاهش دهید.

تا این مرحله پوست خیلی صاف و نرم شده است ، اما اثر آن خیلی شدید است. برای کاهش آن ، opacity  یا شفافیت لایه “Smooth Skin” را کم کنید. به طور کلی ، مقدار شفافیت بین 40 تا 60 درصد بهتر عمل می کند ، اما به تصویر شما بستگی دارد.

پاک کردن لک از روی صورت

و تمام! بعد از کاهش Opacity  نتیجه نهایی به دست می آید و پوست زن جوان، اکنون عالی به نظر می رسد.

روتوش پوست صورت

منبع :  noornegar.com

آموزش کامل رفع مشکل عدم پخش ویدئو در ویندوز ۷,۸,۱۰

به طور پیش فرض درصد کمی از ویدئو ها در ویندوز بدون برنامه های جانبی قابل پخش هستند. در صورتی که ویدئو های شما در ویندوز به درستی پخش نمی شوند و یا امکان پخش آن ها مسیر نیست این آموزش را دنبال کنید.

پخش نشدن فیلم در ویندوز

ویندوز ۷ در این مورد مشکلات زیادی داشته اما در ویندوز ۱۰ بیشتر این مشکلات به گفته مایکروسافت حل شده است. حتی امکان پخش فایل های MKV هم فراهم شده اما باز هم کاربران مشکلاتی را در پخش ویدئو گزارش می کنند.

مشکلاتی که کاربران با آن ها در اکثر مواقع روبرو می شوند عبارتند از :

  • پخش نشدن فیلم در لپ تاپ
  • پخش نشدن تصویر در مدیا پلیر
  • پخش نشدن فیلمهای دانلود شده
  • عدم پخش صدا و ویدئو در ویندوز
  • مشکل کدک های ویندوز ۱۰
  • مشکل صفحه سیاه در اجرای فایل های MKV
  • عدم پخش فایل MKVدر ویندوز ۱۰

همچنین ممکن است با پیام های زیر هم در ویندوز مواجه شوید

Can’t play. Can’t play because the item’s file format isn’t supported. 0xc1010090 (0xc00d3e8c)

Can’t play. This item is in a format we don’t support. Please choose something else. 0xc00d36b4 (0xc00d36b4)

حل مشکلات پخش ویدئو در ویندوز

در ادامه ما روش های زیر را برای حل این مشکلات به شما پیشنهاد می کنیم .

آموزش ویدئویی این پست نیز آماده شده است و در سایت قرار گرفته در صورتی که نیاز به آموزش به همراه ویدئو دارید شما می توانید از لینک زیر آن را تهیه نمایید .

 

روش اول – استفاده از برنامه VLC Player

 

برنامه مدیا پلیر در ویندوز امکان پخش اکثر فایل های ویدئویی با فرمت های امروزی را ندارد مخصوصا در ویندوز ۷ و قبل تر از آن.

برای حل این مشکل شما باید برنامه ای به نام VLC Player را نصب کنید تا بتوانید امکان اجرای این فایل ها را داشته باشید .

برنامه VLC Player می تواند فایل ها vh با فرمت های مختلف و همچنین کدک های مختلف، شناسایی و اجرا نماید. این برنامه یکی از بهترین برنامه های پخش مولتی مدیا در دنیا است. برای دانلود این برنامه از لینک استفاده نمایید .

روش دوم – نصب کدک های مورد نیاز

در برخی موارد بهتر است برای اجرای فایل های ویدئویی کدک مورد نیاز آن را نیز نصب نمایید . برای مثال MKV یک container است که می تواند شامل چندین فرمت ویدئویی در یک فایل شود بنابراین برای اینکه در اجرای این قبیل فایل ها به مشکل برنخورید نیاز است تا کدک مورد نیاز را نصب نمایید.

خبر خوب این است که شما می توانید بانصب یک مجموعه کدک پک تمامی فرمت های ویدئو را در سیستم خود پشتیبانی کنید .

کدک پک های بسیاری برای استفاده موجودند اما دو تا از مشهورترین و کاربردی ترین این پک ها K-Lite , Shark007 هستند.

پیشنهاد ما K-Lite است . شما می توانید K-Lite را از اینجا دانلود و نصب نمایید .

روش سوم – تبدیل فرمت فایل

 

روش چهارم – اجرا در مرورگر

این روش را در مواقع ضروری تست نمایید در صورتی که نیاز فوری به اجرا و نمایش فایل دارید می توانید مرورگر کروم خود را باز کرده و در تب جدید فایل مورد نظر را drag کرده و در مرورگر بیاندازید سپس فایل برای شما به نمایش در خوهد آمد .

روش پنجم – آپدیت ویندوز

گاهی موارد ممکن است مشکل شما از آپدیت نبودن ویندوز هم باشد . از آپدیت بودن سیستم خود در ویندوز اطمینان حاصل نمایید .

رفع مشکل پخش نشدن فایل های AVI در ویندوز

برای رفع این مشکل شما می توانید کدک پک K-Lite را که در روش دوم همین پست نصب نموده و پس از آن با برنامه vlc فایل avi مورد نظر را باز کنید .

در صورتی که فایل شما خراب شده باشد تا حدی می توان این مشکل را با vlc برطرف نمایید باید دقت کنید این عملیات به صورت موقت temporarily است

بنابراین شما امکان پخش این فایل را در مدیا پلیر ویندوز همچنان ندارید . برای این کار به صورت زیر عمل کنید .

پس از دانلود و نصب برنامه vlc ، برنامه را باز کرده ، اگر فایل Avi شما خراب یا مشکل دار باشد پنجره a Broken or missing AVI برای شما باز می شود ، گزینه Build index and then play را انتخاب کنید .

شما همچنین می توانید این تنظیمات را برای همیشه در vlc اعمال کنید . برای این کار به منوی Tools سپس Preferences تب Input/Codecs را انتخاب کرده و به بخش Files اسکرول نمایید.

از قسمت damaged or incomplete file گزینه Always Fix from  را انتخاب کنید.

امیدواریم در این آموزش مشکلات شما مربوط به عدم پخش ویدئو در ویندوز حل شده باشد.

منبع: faratips.com

آموزش عکاسی از آسمان شب

به طور کلی، یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی شبانه، سخاوتمند بودن آن است. به این معنی که شما به طور کلی به شرایط آب و هوایی خاصی برای ایجاد تصاویر واقعا خوب نیاز ندارید. شب و نورهای شهری تمام چیزی که برای کار کردن نیاز دارید را به شما می دهند. هنگامی که هوا تاریک است، نور تغییر نمی کند، بنابراین نیازی نیست که به ذنبال نور باشید. تقریبا هر شب می توانید این کار را انجام دهید.

اما اگر سعی دارید از آسمان شب عکس بگیرید، قضیه کاملا فرق می کند. واقعیت این است که عکاسی از آسمان شب بسیار دقیق و دشوار است. اگر قصد دارید این نوع عکاسی را دنبال کنید، برای فرصت های بسیار محدود آماده باشید. همچنین باید برای شکست نیز آماده باشید.

شکست هیچ وقت جالب نیست، اما در عکاسی از آسمان شب این مسئله بیشتر به چشم می آید. شما باید به مناطق دور افتاده بروید، بنابراین اغلب باید برای عکس گرفتن مدت طولانی رانندگی کنید. همچنین باید از زمان خواب باارزش خود بزنید. بنابراین بیایید سعی کنیم از برخی از این شکست ها اجتناب کنیم. از این رو، در این آموزش عکاسی شش مورد از بزرگترین مشکلاتی که انتظار می رود به آن دچار شوید و نحوه مقابله با آنها را با شما به اشتراک می گذارم.

۱

ماه

هیچ چیزی به اندازه ماه فرصت های شما برای عکاسی از آسمان شب را نابود نخواهد کرد. این ممکن است باعث تعجب شما شود، اما واقعیت دارد. چرا اینطور است؟ چون نوری که حتی از یک چهارم ماه می تابد بیش از ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از نور ستارگان است. بنابراین صحنه را روشن و بی روح می کند.

وجود ماه در آسمان مزایای خودش را دارد. مثلا می تواند پیش زمینه شما را روشن کند. اما در مورد عکاسی از ستارگان، یک قاتل است.

به علاوه، ماه اغلب شب ها در آسمان است. صادقانه بگویم، من هیچ وقت یک جلسه عکاسی از آسمان شب را بیش از ۵-۴ روز قبل و بعد از ماه نو برنامه ریزی نمی کنم. گرفتن هر عکسی نزدیک ماه کامل غیر قابل تصور است. این مسئله حدود ۷۰% از طول سال را برای عکاسی از آسمان شب نامناسب می کند. به این ترتیب، این محدودیت بزرگی است.

تصویر پانوراما از کمپینگ عکاسی از آسمان شب

بنابراین چگونه باید از مشکل ماه اجتناب کنید؟ دو راه وجود دارد، و در هر دوی آنها، شما به چیزی بیش از یک وب سایت به نام TimeAndDate.com نیاز ندارید. این وب سایت اول از همه فاز ماه را به شما می گوید. به این ترتیب می توانید زمان عکاسی از آسمان شب را در زمان ماه نو یا نزدیک به آن برنامه ریزی کنید.

اگر با ماه و فازهای آن اصلا آشنایی ندارید، ماه نو زمانی است که هیچ ماهی در آسمان شب وجود ندارد. از زمان ماه نو، ماه کم کم به یک هلال باریک، به یک چهارم، و سپس چند هفته بعد به یک ماه کامل تبدیل می شود (و پس از آن این روند برعکس می شود). شب های نزدیک ماه نو بسیار مهم هستند، چون نه تنها روشنایی حاصل از ماه کم است، بلکه در طول یک فاز ماه نو، ماه اصلا در آسمان شب نخواهد بود.

در زمان فاز ماه نو ماه در طول روز، و در زمان ماه کامل در طول شب در میان آسمان حرکت می کند. هرچه به زمان ماه نو نزدیکتر شوید، ماه زمان کمتری را در طول شب در آسمان خواهد بود.

این امر ما را به راه دوم برای اجتناب از ماه می رساند، که یادداشت برداری از زمان های طلوع و غروب ماه است. باز هم، می توانید این زمان ها را از طریق سایت TimeAndDate.com به دست آورید. مطمئن شوید که این کار با شرایط دیگری که برای موفقیت نیاز دارید همراستا باشد (به عنوان مثال: زمان تاریکی کامل، شرایط آب و هوا، حرکت ستارگان و غیره)، که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

۲

آلودگی نوری

ممکن است این عنوان را بخوانید و بگویید «آه». خودتان می دانستید که باید در یک مکان تاریک باشید تا بتوانید در عکاسی از آسمان شب موفق شوید. اما ممکن است از فهمیدن این که آن مکان چقدر باید تاریک باشد شگفت زده شوید. شما نمی توانید فقط به مدت نیم ساعت بیرون از شهر رانندگی کنید و انتظار داشته باشید که آنقدر هوا تاریک باشد که بتوانید یک عکس عالی از آسمان شب یا کهکشان راه شیری بگیرید.

کاری که باید انجام دهید این است که از سایت Dark Site Finder کمک بگیرید. این بهترین منبعی است که من برای اجتناب از آلودگی نوری پیدا کرده ام. این در واقع نقشه گوگل با پوششی از رنگ های مختلف است که به شما می گوید یک مکان خاص چقدر آلودگی خواهد داشت. هرچه رنگ آن تیره تر باشد بهتر است (یعنی آلودگی نوری کمتری دارد).

چقدر لازم است هوا تاریک باشد؟ خیلی تاریک. نگاهی به این تصویر بیاندازید:

این عکس در یک منطقه آبی رنگ بر روی سایت Dark Site Finder گرفته شده است، که پنجمین منطقه تاریک از بین ۱۵ سطح مختلف است. آلودگی نوری که در گوشه سمت چپ تصویر می بینید از یک شهر بزرگ نبود، بلکه از یک شهر کوچک بود که بر روی نقشه به رنگ سبز نشان داده شده است، که حدود ۱۵-۱۰ مایل با آنجا فاصله داشت.

آلودگی نوری چیزی نیست که شما هنگام عکاسی بتوانید آن را ببینید – همه چیز برای من که آنجا ایستاده بودم کاملا تاریک به نظر می رسید. اما در عکس به وضوح مشخص است. مطمئن شوید که هوا در جایی که قصد دارید در آن عکس بگیرید بسیار تاریک باشد.

۳

حرکت ستارگان

اگر با عکاسی از آسمان شب آشنا نباشید، ممکن است فکر کنید که می توانید شاتر را به مدت یک یا دو دقیقه باز بگذارید تا به اندازه کافی نور وارد دوربین شود تا یک نوردهی مناسب به دست آورید. اما نمی توانید این کار را انجام دهید، چون ستاره ها در حال حرکت هستند. و آنها خیلی سریع تر از آنچه ممکن است فکر کنید حرکت می کنند. (بله، می دانم این در واقع به دلیل چرخش زمین است – من خنگ نیستم – اما اینطور به نظر می رسد که ستاره ها در حال حرکت هستند!)

اگر با یک نوردهی طولانی از آسمان شب عکس بگیرید، ستاره ها در زمان باز بودن شاتر حرکت می کنند، و به صورت رده های نور کوچک نشان داده خواهند شد. این به نظر جذاب نیست و فقط باعث می شود که ستاره ها تار به نظر برسند. البته، شما می توانید این کار را انجام دهید و رده های نوری ایجاد کنید که در کل کادر قرار دارند، اما این یک داستان کاملا متفاوت است. چیزی که شما در اینجا به دنبالش هستید تصاویر واضح و شارپ از ستارگان در آسمان شب است.

از چه سرعت شاتری می توانید استفاده کنید؟ در تمام لنزها به جز لنزهای فوق العاده واید، نباید از سرعت شاتر طولانی تر از ۱۵ ثانیه استفاده کنید. حتی در لنزهای فوق العاده واید هم نباید سرعت شاتر بیش از ۳۰ ثانیه باشد. همچنین می توانید از چیزی به نام قانون ۵۰۰ برای تعیین طولانی ترین سرعت شاتر قابل استفاده کمک بگیرید. این قانون می گوید که حداکثر طول شاتر باید ۵۰۰ تقسیم بر فاصله کانونی شما باشد (به عنوان مثال، با یک لنز ۲۴mm این مقدار ۲۴/۵۰۰ یا ۲۰٫۸ ثانیه می باشد).

به همین دلیل، شما باید از بازترین زاویه، و سریع ترین لنز برای عکاسی از آسمان استفاده کنید.

لنزک: منظور از لنز سریع (fast lens) لنزی است که گشودگی دیافراگم یا حداکثر دیافراگم بالایی داشته باشد (دیافراگم آن خیلی باز شود – مثل f/1.2) که نتیجه آن ورود نور بیشتر و امکان انتخاب سرعت شاتر سریع تر است. از این رو به این لنز ها، لنز های سریع گفته می شود.

۴

نداشتن المان پیش زمینه

یک عکس از آسمان پر ستاره یا کهکشان راه شیری پس زمینه زیبایی برای تصویر شما فراهم می کند. این به نوعی مثل داشتن یک غروب آفتاب زیباست. داشتن آن عالی است، اما به تنهایی کافی نیست. شما به یک المان پیش زمینه نیز نیاز دارید.

اگر شما راهی عکاسی از آسمان شب شوید بدون این که هیچ ایده واقعی از جایی که می روید داشته باشید، احتمالا دچار مشکل خواهید شد. در نهایت یک پیش زمینه غیر جذاب، و در نتیجه یک عکس غیر جذاب خواهید داشت. نیمه شب زمان بررسی و تلاش برای پیدا کردن چیزی نیست. به یاد داشته باشید که جایی که می روید بسیار تاریک خواهد بود. تاریکی کامل، بدون ماه، در مکانی که هیچ آلودگی نوری ندارد. شما نمی توانید هیچ چیزی را ببینید تا بتوانید یک پیش زمینه پیدا کنید.

برای حل این مشکل، باید از قبل آن منطقه را بررسی کنید. گاهی اوقات می توان به صورت فیزیکی به آنجا رفت، اما اغلب این کار امکان پذیر نیست. اگر برایتان مقدور نیست که از قبل به آنجا بروید، می توانید آن مکان را به صورت مجازی بررسی کنید. برای شروع کار خود از قابلیت Street View در نقشه گوگل استفاده کنید.

۵

شرایط پیش بینی نشده که مانع از دیده شدن ستاره ها می شود

احتمالا می دانید که نمی توانید در یک شب ابری راهی عکاسی شوید و انتظار داشته باشید که در عکاسی از آسمان شب شانس موفقیت داشته باشید. شما به یک آسمان صاف یا شرایط نیمه ابری نیاز دارید. در مورد نحوه بررسی این مسئله هیچ رازی وجود ندارد. تعدادی اپلیکیشن مربوط به آب و هوا وجود دارد، بنابراین تنها کافی است از یکی از آنها که با آن راحت هستید استفاده کنید.

اما این پایان ماجرا نیست. من چندین بار برای عکاسی بیرون رفتم که هیچ ابری در آسمان نبود، اما همه چیز خراب شد. چیزهایی مانند ابرهای گرد و غبار، دود، و مه کار من را خراب کردند. به یاد داشته باشید که شما معمولا عکس های آسمان شب را در مکان های دور افتاده می گیرید.

معمولا محیط های بیابانی برای این کار رایج هستند، و بادهای ملایم به اندازه کافی گرد و غبار در هوا پخش می کنند که جلوی دیده شدن ستاره ها را بگیرند. اگر در یک محیط ساحلی باشید، مه دریا می تواند همین کار را انجام دهد. آتش سوزی جنگل نیز از صدها مایل دورتر می تواند بر توانایی شما برای عکس گرفتن تاثیر بگذارد.

بنابراین مطمئن شوید که نگاه دقیقی به شرایط منطقه مورد نظر خود بیاندازید. جالب نیست که چند ساعت رانندگی کنید و آن وقت حتی دوربین را از کیف بیرون نیاورید.

۶

یک آسمان کسل کننده

در نهایت، هر شبی که صاف و بدون ماه باشد، مناسب نخواهد بود. اگر بدون درک درستی از این که در هنگام عکاسی کدام ستاره ها در آسمان خواهند بود بیرون بروید، ممکن است به یک آسمان کسل کننده برسید. اگر یک المان پیش زمینه به اندازه کافی قوی دارید، این مسئله ممکن است چندان مهم نباشد. اما اگر آسمان شب سوژه غالب شماست، باید واقعا خوب به نظر برسد.

برای اکثر افراد، این به معنی گنجاندن کهکشان راه شیری در عکس است؛ یعنی ثبت دسته ای از ستارگان که در میان آسمان قرار دارند. بهترین حالت این است که خوشه ای از ستارگان را در قلب آن ثبت کنید. اما کهکشان راه شیری در تمام طول سال قابل رویت نیست. تقریبا در طول ماه نوامبر (آبان) تا فوریه (بهمن) در هیچ زمانی از شب نمی توان آن را دید. حدودا از اوایل ماه مارس (اسفند)، درست قبل از طلوع آفتاب قابل مشاهده می شود. در ماه ژوئن (خرداد) تا حدود ماه آگوست (مرداد)، بیشترِ شب قابل رویت خواهد بود. از حدود ماه سپتامبر (شهریور) تنها بعد از غروب آفتاب قابل مشاهده می باشد. این مسئله صرف نظر از این که در کدام نیمکره زمین زندگی می کنید، صدق می کند.

به منظور برنامه ریزی برای گنجاندن جالب ترین ستاره ها و صور فلکی در عکس خود (و باز هم، معمولا کهکشان راه شیری)، تنها کافی است یکی از اپلیکیشن های موجود برای گوشی خود را انتخاب کنید. من از Star Walk 2 استفاده می کنم و آن را خیلی دوست دارم، اما برنامه های دیگری مانند PhotoPills نیز وجود دارند.

@

ج

جمع بندی

باز هم تکرار می کنم، عکاسی از آسمان شب بسیار دقیق و دشوار است. انجام مراحل آماده سازی نفع زیادی خواهد داشت. چون لازم است که شما به مناطق دور بروید، که به معنی یک رانندگی طولانی برای رسیدن به آنجاست. برنامه ریزی از هدر رفتن مقدار زیادی زمان و تلاش جلوگیری خواهد کرد.

اما منتظر زمان و شرایط ایده آل و بی نقص نباشید – آن شرایط هیچ وقت پیش نمی آید. برای بهترین شرایط ممکن برنامه ریزی کنید، و سپس آن را اجرا کنید. این کار می تواند به تصاویر خیره کننده ای منجر شود.

نویسنده: جیم همل (Jim Hamel)

منبع : lenzak.com

پیشنهاد خرید عطر خنک برای تابستان (مردانه و زنانه)

به دنبال عطر خنک برای تابستان خود هستید؟ روزهای گرم تابستان به دنبال عطرهای خنک تابستانی هستند. شما اجباری بر تغییر عطر خود در هر فصل ندارید اما عطرهایی که ما در اینجا برایتان نام می‌بریم، دلایلی برای اینکار بشه ما می‌دهند. الان که داریم به فصل گرما نزدیک میشیم، دنبال عوض کردن آن رایحه‌های گرم و تند هستیم و به دنبال بویی خنک‌تر و شاداب‌تر هستیم. ‌

این عطرهای جدید و عالی کاملاً برای فصل گرما طراحی شده‌اند و با رایحه مرکباتی خوشمزه حال شما را جا می‌آورند. رایحه‌های خنک، مانند نسیم و اقیانوسی وجود دارند که ذهن شما را مستقیماً به سمت ساحل هدایت می‌کنند و تصویر هوایی خنک را در ذهن شما نقش می‌دهند. ‌

ترکیب‌های متعادل از شیرینی، تازگی و گل به اندازه کافی دلیل آن هستند که در گرمای تابستان مورد توجه قرار گیرند و قابل این باشند که بر روی میز آرایش شما قرار گیرند. این بوهای شاداب کننده و پر انرژی، حس مسافرتی دل انگیز را به شما می‌دهند. ‌

پیشنهادات عطر خنک برای تابستان

عطر زنانه خنک

  • Jo Malone
  • Derek Lam
  • Clementine California
  • Black Opium Floral Shock
  • Tom Ford Eau de Soleil Blanc
  • Dior Poison Girl
  • CK One Summer
  • Rose de Vigne
  • Liz Earle
  • Marc Jacobs Daisy

عطر خنک مردانه

  • Paco Rabanne Invictus Legend
  • Creed Aventus
  • Tom Ford Costa Azzurra Acqua
  • Prada L’Homme Water Splash
  • Giorgio Armani Armani Code Absolu
  • Calvin Klein Eternity Night
  • Dolce Gabbana Light Blue pour
  • Le Labo Tonka ۲۵
  • Byredo Sundazed
  • Cipresso di Toscana

۱۰ مدل عطر خنک مردانه :

  1. پاکو رابان اینویکتوس لجند

این عطر تابستانی خنک مناسب آقایان است. تند و معطر، شما قادر نخواهید بود در برابر این عطر تابستانی خنک دلربا و خوشبو مقاومت کنید. با نت‌های شمعدانی فلزی و لورل داغ، که هسته آن چوبی است و استفاده از این عطر خنک و تابستانی هیجان انگیز است. ایده آل برای هر زمان از سال، شما می‌توانید در هر جا که وارد می‌شوید قهرمان باشید.

  1. کرید اونتوس

این عطر خنک تابستانی مردانه الهام گرفته از یک امپراتور تاریخی است که موفقیت و قدرت را جشن می‌گیرد. با نت‌های برتر برگاموت، برگ‌های سیاه دانه، سیب و آناناس بوی خوبی را ارائه می‌دهد که تمام روز در کنار شما خواهد ماند. این عطر یکی از بهترین عطرهای تابستانی خنک مردانه است.

معرفی عطر مردانه رامون مولویزار مدل بلک گلد اسکین Black Goldskin

مشاهده

  1. تام فورد کاستا آزورا آکوا

این عطر تابستانی خنک هوای مهیج ساحلی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ارائه نت‌های برتر انواع توت درختی، لیمو و میوکه یک نسیم تابستانی در یک روز گرم، طراوت آور است. با الهام از هوای ساحلی در امتداد ریوی یرا ایتالیا یک رایحهٔ خنک تابستانی را فراهم می‌کند که مانند سفر شما به مدیترانه خواهد بود.

  1. پرادا لهوم واتر اسپلش

با گرم‌تر شدن هوا سعی کنید عطر تابستانی خنک مناسبی را انتخاب کنید. با داشتن یک پایه چوبی نیرومند، رایحه‌ای طراوت بخش و پر شور و هیجان برای هر مرد است. نت‌های اصلی آن شامل زنجبیل و مرکبات است که بهترین انتخاب برای استفاده روزانه است. وقتی که یک بار این عطر خنک تابستانی را کشف کردید دیگر هیچ وقت فراموشش نخواهید کرد!

  1. جورجیو آرمانی کد ابسولو

کل اتاق را با بوی خوش این عطر خنک تابستانی اغوا کنید. دارای یک پایه از لوبیای تونکا ونزوئلایی و وانیل است. این رایحه با لمس تند و پیچیده‌اش فراموش نشدنی است. شما نمی‌خواهید این عطر تابستانی خنک را از دست بدهید. این عطر خنک تابستانی برای یک مرد اعتماد به نفس و جسارت را به ارمغان می‌آورد.

 

    1. عطر کالوین کلین اترنیتی

اجازه دهید روشنایی درونی شما با شعله‌هایی ابدی بدرخشد. رایحهٔ کلاسیک عطر کالوین کلین گزینه‌ای مناسب برای روزهای گرم و آفتابی می‌باشد. رایحه میوه‌های معطر و ترکیبات تند این عطر، آنرا به انتخابی هوشمندانه تبدیل کرده است. شما عاشق این عطر خواهید شد!

  1. عطر لایت بلو پور هوم دولچه‌اند گابانا مردانه

شرکت سازنده این عطر احساسی فوق العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. این عطر حاوی رایحه‌های برتری مانند ترنج، نارنگی و گریپ فروت است. این عطر خنک احساسی تازه و خوشایند به شما می‌دهد. چه تابستان خود را مشغول کار یا در سفر دریایی بگذرانید؛ این عطر باعث خواهد شد که شما تمام روز به فکر دریا باشید.

  1. عطر ادکلن له لابو تونکا ۲۵

این عطر یونی سکس برای هر مردی که عاشق تابستان است ضروری است. رایحه آن ترکیبی از بوی مشک، وانیل و سرو می‌باشد. پوشیدن این عطر هم برای استفاده روزانه و هم موقعیت‌های خاص انتخابی مناسب است. پایه اصلی این عطر بالزامیک است و بویی بسیار تیره و تند را ارائه می‌دهد.

عطر تهران Teheran (عطر لیلا حاتمی)

مشاهده

  1. عطر ادکلن بایردو سان دیزد

با پوشیدن این عطر روزی پر سعادت را تجربه کنید. این عطر با رایحه‌های لیمو، یاس و نارنگی برای مردانی جسور و شیک طراحی شده است. این عطر در بطری ساده و زیبا قرار دارد و پایه اصلی آن مشک می‌باشد. صبح یا شب آن را بپوشید و از گرمای تابستان خود دور شوید.

  1. عطر ادکلن آکوا دی پارما سیپرسو دی توسکانا

دریای مدیترانه را به خانه بیاورید! این عطر با ارائه طعم نعنا و اسطوخودوس و ترکیبی از مرکبات هیجان انگیز تبدیل به انتخابی عالی برای یک روز گرم تابستانی شده است. تنها یک اسپری از این عطر حس دریا را به شما منتقل خواهد کرد. این عطر زیبا بی شک انتخابی بی انتها برای مردان شیک و کلاسیک پسند است.

۱۰ مدل از بهترین عطرهای خنک زنانه

  1. جو ملون لاندن

جای تعجب نیست که جو ملون در این لیست جای دارد. این برند برخی از بهترین عطرهای خنک تابستانی را در بازار ارائه می‌دهد. این ادکلن رایحهٔ مرکبات دارد که گرمای دوست داشتنی را به شما یادآوری می‌کند.

  1. درک لم ۱۰

درک لم تصویری بسیار خاص در ذهن داشت. او دختری را در حال قدم زدن در خیابان، با اعتماد به نفس کامل به خودش، به تصویر کشید.
او می‌خواست آن احساس را در یک عطر به تصویر بکشد، که این عطر خنک زنانه دقیقاً همان چیزی است که او می‌خواست. این عطر دارای گل و بوی تازه است که نشانه‌ای از مشک خالص است. بهترین عطر خنک تابستانی زنانه در یک روز آفتابی است!

  1. کلمنتین کالیفورنیا – آتلیه کلون

عطر تابستانی خنک مناسب برای روزهای افتابی در ساحل!

هنگامی که این عطر را اسپری می‌کنید اولین چیزی که احساس می‌کنید بوی مرکبات خنک است. همچنین با سایر بوها مانند آنیس ستاره، چوب صندل و فلفل مخلوط شده است. این عطر خنک تابستانی عطری مناسب برای استفاده در فصل تابستان است که چون بوی زنانه و مردانه دارد انتخابی مناسب به عنوان عطر خنک تابستانی بانوان و آقایان است.

معرفی عطر زنانه تام فورد مدل Jasmin Rouge

مشاهده

  1. ایو سن لورن بلک اوپیوم فلورال شوک

این عطر تابستانی خنک مناسب برای افرادی است که قهوه دوست دارند. هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه برای سر حال کردن شما نیست. حالا این قهوه را در قالب یک عطر تابستانی خنک تصور کنید. یک فنجان قهوه چیزی است که همه به آن نیاز دارند. عطر و بوی قهوه که به زیبایی با وانیل مخلوط شده و بویی از شکوفه نارنجی دارد که باعث می‌شود آن را تبدیل به یکی از بهترین عطرهای خنک تابستانی کند.

  1. تام فورد ادو سولیل بلانک

در شب‌های تابستانی تصورات خنک داشته باشید! این دقیقاً همان چیزی است که در این عطر خنک تابستانی یافت می‌کنید. ترکیبی کامل از گل اغوا کننده کهربا، این عطر خنک تابستانی چیزی است که از امضا توسط تام فورد که همه خیلی دوستش دارند، ساخته شده است.

  1. دیور پویزن گرل

تا زمانی که این لیست از برند دیور چیزی نداشته باشد کامل نیست که اکنون اینجاست! وقتی از این عطر خنک تابستانی و بوی شگفت انگیزش صحبت می‌شود، وارد تصوراتی از یک زن جسور و و با اعتماد به نفس می‌شوید زیرا که می‌داند چه می‌خواهد. در این عطر خنک تابستانی اثری از لوبیا تونکا ونزوئلا همراه با ترکیباتی از مرکبات پرتقال و گل رز پیدا می‌کنید.

  1. سی کی وان سامر

وقتی به تابستان فکر می‌کنم دلم یک چرت زدن در ساحل به همراه یک کتاب و موهیتو خوب می‌خواهد. ممکن است که همیشه نتوانید یک موهیتوی خوب بخورید اما با داشتن این عطر خنک تابستانی می‌توانید همیشه حسش کنید.
این عطرتابستانی خنک برای انتقال شما به تفریحی شگفت انگیز کافی است صبر کنید تا به محض باز کردن درب عطر، بویی از موهیتو، گواوای رسیده و چوب سرو را حس کنید.

  1. کدلی مدل رز

در اوایل صبح یک باغ گل سرخ را تصویر کنید. آن‌ها توسط بوته‌های دیگر احاطه شده‌اند و اگر بیشتر به جلو نگاه کنید می‌توانید جنگل را ببینید. اکنون، همه این‌ها را در یک عطر تصور کنید، زیرا این عطر خنک تابستانی دقیقاً همین است.

  1. لیز ارل

این عطر خنک تابستانی با داشتن رایحه فلفل صورتی، ترنج، ادویه دارچین و سیپریول همراه با رایحه‌های دلربا گل رز و چوب صندل، این عطر خنک تابستانی را که عناصر کاملی از ظرافت همراه با جذابیت دارد را به وجود آمده است. اگر دوست دارید ادویه جات و زمین خاکی را امتحان کنید این عطر خنک تابستانی را فراموش نکنید.

تاریخچه برند عطر و ادکلن تروساردی

مشاهده

  1. مارک جاکوبز دیسی

اگر عطر و بوی میوه‌ای، گل و شیرین دوست دارید، این عطر تابستانی خنک مناسب برای شما است. اولین چیزی که هنگام اسپری کردن این عطر خنک تابستانی مشاهده خواهید کرد، رایحه مطلوب گریپفورت است. شما همچنین رایحه‌ای از گل صدف روشن و چوب سدر روستایی دریافت می‌کنید. همه این‌ها را در یک عطر تابستانی خنک می‌توانید بیابید.

هر کدام از این عطرها بوی بسیار مشخصی دارند که برای سلیقهٔ همهٔ افراد است. بنابراین، آن‌ها را بررسی کنید و عطر تابستانی خنک مورد علاقه خود را برای تابستان آینده بدست آورید.

راز عطرهای تابستانی خنک این است که مواد تشکیل دهنده آن باید از چیزهای تابستانی حاصل شود مانند: مرکبات، گیاهان و گلها. حتی عطرهایی با نت‌های دریایی نیز وجود دارد که رایحه‌ای عاشقانه است که مناسب افرادی که علاقه به دریافت بوی آب دارند، است. معمولاً این بو شاره به بوی ساحل دارد.

بهترین راه برای انتخاب یک رایحه تابستانی انتخاب عطری با نت‌هایی است که قبلاً با آنها آشنا هستید یا به خاطر استفاده با آنها آشنا شده‌اید. از آنجا که ما در اینجا از عطر مردانه صحبت می‌کنیم، این شانس وجود دارد که این نت‌ها مشک، چوب، وتیور یا چرم باشند. ادکلن های تابستانی خنک همین عناصر را دارند، اما آنها را با رایحه سبک‌تر مخلوط کنید تا مناسب فصل تابستان شوند.

بیشتر عطرهای تابستانی معمولاً در گروهی به نام فوژر قرار می‌گیرند که اساساً به معنای تازه است. این عطرها گیاهی علفی، تیز و گاهی به معنای واقعی کلمه بوی سبز دارند. آن‌ها را به عنوان عطر تابستانی خنک خود بشناسید که ایده آل برای زمانی است که می‌خواهید کمی تغییر کنید. سایر نکات: آن‌ها در واقع می‌توانند باعث شوند شما حتی در خانه احساس خارج بودن کنید. بهترین عطرهای خنک تابستانی همه یک کار را انجام می‌دهند، به شما اجازه می‌دهند خوش بو تر شوید.

منبع : Iranous.com

6 Best Sites to Download Movie Subtitles for Free

Subtitles aren’t just for the hearing impaired—they help you to understand new languages, as well as decipher difficult-to-follow dialogue. If you’re watching a movie on DVD or Blu-ray, you might have a subtitle track included, but usually only in one or two languages (if at all).

Thankfully, there are several websites available online, where you can download subtitle tracks for movies, both popular and obscure. This lets you experience movies in an entirely different language to your own.

" />

OpenSubtitles

With one of the biggest collections of movie subtitles on the internet (over five million, according to the site itself), OpenSubtitles is probably the first site you want to try if you’re looking to download subtitles.

The site is a truly international affair, with over 50 different language options to choose from, allowing you to search the site in languages from Aragonese to Vietnamese. 

" />

Each upload comes with a movie name, upload date, comments, and an overall rating for the quality of the subtitles provided. Using the prominent search bar at the top, you can look for subtitles that have been uploaded by other users. An advanced search bar lets you search by age, rating, format, and more.

The site doesn’t just include movie subtitles, however. You can also download subtitles for TV series, as well as participate in the community forum, where users offer support and tips for finding the best subtitles.

Addic7ed

As you can probably guess from the name, Addic7ed (meaning addicted) aims to be the one-stop shop providing subtitles to movie addicts. Like OpenSubtitles, it’s one of the subtitles sites that offer downloads for both movies and TV shows.

You’ll need to sign up for Addic7ed to be able to download subtitles. Once you’re signed in, you can search for movies using a search bar, or scroll through a drop-down menu. New releases are prominently displayed in an RSS feed at the top of the page.

" />

The site also offers a schedule, showing the next releases of your favorite TV shows to stay organized (with relevant links to subtitles provided). It also offers a FAQ and support forums to ask questions, along with tutorial pages to explain how to use subtitles with common programs.

Like OpenSubtitles, Addic7ed is available in multiple languages, from Arabic to Swedish.

Podnapisi

While Podnapisi might sound like it serves the international market, this English-language site for movie subtitles is one of the cleanest and simplest to use. The site boasts over 2 million subtitles for download, with over 58,000 movies and over 6,000 TV series available.

Podnapisi is separated into clear sections, with the main page showing a shortlist of the latest uploaded subtitles, as well as sections showing the recently best-rated, most downloaded, and most commented-on uploads.

" />

Like other major subtitles sites, Podnapisi allows you to search using an advanced search tool, with options for keywords, years, language and more. If you’re struggling, an active support forum allows you to ask questions and discuss the latest releases.

A community effort to translate the site is currently underway, with other languages from Afrikaans to Xhosa available.

YIFY Subtitles

Named after the well-known piracy group and with their releases in mind, YIFY Subtitles is another simple-to-use site to download subtitles. Unlike some of the other major sites, YIFY Subtitles only offers movie subtitles for download.

Don’t let the link to the piracy group put you off—YIFY Subtitles are safe and piracy-free, offering downloads in multiple languages. The front page offers a list of popular and recently released movies, along with categories separating movies by each language.

" />

If you want to look for a specific movie, the search bar should help, with an autosuggestion tool that lets you find a specific release as you type. A page dedicated to each movie offers information on the movie, including length, release date, and rating, with available subtitles listed below.

The site itself is free to use, with no registration required. The site handles available subtitles—you’re unable to upload your own.

DIVX Subtitles

While the site looks and sounds like something out of the early 2000s, DIVX Subtitles is still a useful resource for finding subtitles to download, especially for older releases. The site has been run since at least 2002 (and before that by a different owner).

Updates for DIVX Subtitles continue to trickle through, especially for major releases and non-English movies. You can search the site by keyword, language, format or rating, but you can also take a look at the latest uploads via the category page.

" />

If you can’t find the subtitles for an older or foreign language movie, then DIVX Subtitles may be able to help. Many of the subtitles available on the site are in languages other than in English.

This makes DIVX Subtitles a useful resource if you’re struggling to watch English-language movies (or you’d like to improve your skills in other languages).

Subscene

Subscene has been around since around 2005, offering subtitles in various languages, including those specially designed for the hearing impaired. The interface is simple, with a prominent search bar at the top, and popular movies and forum posts listed on the front page.

It offers regular updates from users, with a sign-up page allowing you to submit your own subtitles. Both movie and TV subtitles are available, as well as subtitles for popular music videos.

" />

If you’re struggling with the site, you can post on the community forum. This has hundreds of discussions, with posts in various languages offering discussions and tutorials.

Each movie has an individual entry page that lists information on the movie itself, like the year of release, with a list of subtitles organized by user-generated ratings and comments shown underneath.

Finding The Best Movie Subtitles

These subtitles sites are useful, but they’re run by volunteers and are, in some cases, pretty ad-heavy. Use your own judgment, but you may need to consider blocking ads on these sites to be able to make the most use out of them.

If you’re unable to find the right subtitles for a movie, you could also consider creating video subtitles yourself instead.

Reference:helpdeskgeek.com

پزشکی زیبایی چیست ؟

دکتر فرخ فرهی – طب زیبایی ، کلگری

امروزه مردم جوامع مختلف اعم از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه گرایش فزاینده ای به استفاده از تکنولوژی های روزآمد، به منظور مصارف زیبایی و نه صرفاً درمانی، پیدا کرده اند. این امر موجب گسترش روزافزون مراکز متعدد زیبایی در کشورها و شهرهای مختلف گشته است.

به طور کلی پزشکی زیبایی Medical Cosmetics یا Medical Aesthetics  شاخه ای از طب است که هدف آن بهبود ظاهر فیزیکی و افزایش رضایت فرد از وضعیت خود می باشد. در این حوزه عمدتا از روشهای غیر تهاجمی و یا کم تهاجمی استفاده می شود. یک پزشک زیبایی در واقع پزشکی است که با گذراندن دوره های آموزشی خاص و فراگیری تکنیک های متعدد می تواند موقعیتی فراهم کند که نیازهای زیبایی مراجعین خود را بشناسند و به آرزوهایشان جامعه عمل بپوشاند.

 

نکته جذاب و پرطرفدار در پزشکی زیبایی این است که روشهای جدید این علم عمدتا” تحت بی حسی موضعی یا حتی بدون آن انجام می شوند. چرا که امروزه درمانجویان مایلند علاوه بر حفظ سلامت جسمانی با به حداقل رساندن علایم و اثرات طبیعی پیری در ظاهرشان لذت بیشتری اززندگی ببرند. آنها خواهان استفاده از روشهای غیر جراحی با حداقل دوران نقاهت و حداقل خطرات و عوارض می باشند. به عنوان یک قانون سوزنها به طور روز افزون جایگزین تیغ های جراحی می شوند.

 

روشهای عمده استفاده شده در پزشکی زیبایی شامل:

  • تزریق نوروتوکسین
  • تزریق فیلر
  • درمانهای طبی (کرمها و محصولات پوستی)
  • پیلینگ های شیمیایی
  • پیلینگ های مکانیکی
  • روش های حرارتی جوانسازی پوست
  • لیفتینگ صورت با نخهای جراحی
  • روش های Micro-injury برای جوانسازی پوست
  • روش های تناسب اندام و درمان سلولیت
  • لیپوساکشن
  • درمان اسکارها
  • کاشت موی طبیعی
  • درمان ضایعات عروقی
  • حذف موهای زاید
  • تزریق چربی
  •  PRP
  • لیزرها
  • سایر روش ها

اهداف پزشکی زیبایی چیست ؟

اهداف پزشکی زیبایی ( Aesthetic medicine ) در حوزه پزشکی زیبایی، فراهم آوردن موقعیتی برای درمانجویان است که با مجموعه ای از روشهای فوق در راستای جوانی و زیبایی در صورت و بدن به اهداف مورد نظرشان برسند.

  1. درمان چروکها و جوشگاهها و ضایعات پوستی
  2. پیشگیری از پیری پوست Skin aging
  3. درمان علایم پیری صورت گردن دستها
  4. درمان لکه های تیره و عروق پوستی گشاد شده
  5. ایجاد تناسب و هارمونی در صورت

منبع : picobino.com

عدم پرداخت اجاره بها را چطور می‌توان به صورت قانونی پیگیری کرد؟

یکی از مشکلات رایج اجاره‌نشینی که باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای صاحب‌خانه‌ها می‌شود عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر است. برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که در صورتی که مستاجری پرداخت اجاره بها را درست و به موقع انجام ندهد راهکار قانونی برای برخورد با او چیست. در این مطلب قصد داریم درباره این موضوع و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.

ارسال اخطاریه یا اظهارنامه

بنا به ماده ۱۴ قانون موجر و مستاجر بسته به این که نوع سند در معامله انجام شده عادی باشد یا رسمی اخطاریه اظهاریه برای مستاجر صادر می‌شود. طبق این قانون در صورتی که سند تنظیم شده بین مالک و مستاجر عادی باشد اظهارنامه و اگر سند تنظیم شده رسمی باشد اخطارنامه‌‌ای متناسب با موضوع اختلاف تنظیم می‌شود.

بعد از دریافت اخطاریه یا اظهاریه مستاجر موظف است ظرف مدت ۱۰ روز قسط یا اقساط عقب‌افتاده خود را بپردازد. در صورتی که مستاجر طی این ۱۰ روز اقدام به پرداخت بدهی خود نکند صاحب ملک می‌تواند درخواست وصول اجاره و تخلیه ملک خود را داشته باشد. در این مرحله باز هم درخواست موجر با در نظر گرفتن نوع سند انجام می‌شود. برای این منظور، مالک می‌تواند به دفترخانه یا اجرای ثبت (در صورت رسمی بودن سند) یا به دادگاه (در صورت عادی بودن سند) مراجعه کند.

منب

بیشتر بخوانید

حق کمیسیون املاک در سال ۱۳۹۸ به چه صورت محاسبه می‌شود؟

عدم پرداخت اجاره بها

ارفاق به مستاجر در صورت عدم پرداخت اجاره بها

به منظور ارفاق به مستاجران در صورت عدم پرداخت اجاره بها شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. شرایط به این شکل است که اگر در مرحله‌ای که مالک برای درخواست وصول اجاره بها و تخلیه اقدام می‌کند، مستاجر بتواند تا قبل از دستور تخلیه خانه یا صدور حکم دادگاه، علاوه بر اجاره بهای عقب افتاده خود صدی بیست آن را به نفع موجر پرداخت کند حکم تخلیه صادر نمی‌شود. اما باید در نظر داشت که مستاجر تنها یک بار می‌تواند از این ارفاق استفاده کند.

در صورتی که مستاجر در طول یک سال دو بار مرتکب این اشتباه شود که بعد از ارسال اخطاریه یا اظهاریه اقدام به پرداخت اجاره بها کند و پس از آن برای بار سوم اجاره بها را در موعد مقرر پرداخت نکند، موجر می‌تواند درخواستی مبنی بر تخلیه ملک بگیرد و مستاجر نمی‌تواند در این مورد از ارفاق قانونی استفاده کند.

به این ترتیب موضوع عدم پرداخت اجاره بها توسط موجر هم مثل تمام موضوعات دیگر راهکار قانونی و مشخصی دارد که با رعایت اصول و نکات آن می‌توان از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کرد و در صورت بروز هم با روشی منطقی به حل‌وفصل آن پرداخت.

منبع: address.ir

مراحل صادرات کالا

صادرات و فروش کالا در کشورهای خارجی یکی از فعالیت هایی است که بدون داشتن اطلاعات کافی انجام آن سبب از دست رفتن سرمایه ها و شهرت یک کشور در یک کالای تخصصی می شود.

 از این رو باید با داشتن اطلاعات کافی دست به انجام چنین اقداماتی زد تا بتوان در کنار به دست آوردن سود اقتصادی بازارهای هدف را نیز شناسایی و آینده  کسب و کار را تضمین نمود. می‌خواهیم به صورت اجمالی به مراحل صادرات کالا به کشورهای خارجی اشاره کنیم؛

  1. تأسیس یک شرکت (Establishing an Organisation): برای انجام کلیه امور اقتصادی به صورت رسمی ابتدا باید یک شرکت سهامی عام یا خاص تأسیس نمود و امور مربوط به سرمایه مالی، نیروی انسانی، مالیاتی و … را انجام داد. سپس به امور مربوط به تولید یا خرید و فرآوری یک کالا اقدام کرد و سپس مراحل صادرات یک کالا را آغاز نمود.
  2. افتتاح حساب بانکی (Bank Account): تجارت و مبادلات در بازارهای داخلی و خارجی نیاز به یک بانک برای انجام امور مالی را ضروری می سازد. افتتاح یک حساب در کشورهای خارجی برای انجام کار صادرات نیز از ضروریات این کار محسوب می شود که این امر با توجه نوع کالا و کشور مبدأ متغیر است.
  3. بازاریابی کالا (Marketing): یکی از مهمترین مراحل صادرات کالا مرحله بازاریابی و شناسایی شهرها و کشورهایی است که کالای مورد نظر می تواند در آن به فروش برسد. این کار با انجام تحقیقات ویژه روی افکار و نیازهای مردم جامعه هدف و در صورت وجود محصولات مشابه در کشورهای مورد نظر می تواند انجام شود. همچنین می توان با راه اندازی وب سایت ها، حضور در شبکه های اجتماعی رایج در آن کشورها و نمایشگاه های بین المللی و رایزنی با مسئولان محلی برای محصول صادراتی خود بازارهای جدیدی پیدا کرد.
  4. صدور پیش فاکتور (Bill of Loading): برای آشنایی خریدار کالا با نوع کالای صادراتی و فروشنده آن، صادر کننده موظف است پیش فاکتور حاوی این نوع از اطلاعات را برای آن شخص، شرکت یا سازمان دولتی ارسال کند. این پیش فاکتورها به زبان انگلیسی بوده و در دسترس صادرکنندگان قرار می گیرد.
  5. بسته بندی و آماده سازی (packing): صادر کننده در این مرحله کالای توافق شده را طبق قرار قبلی با خریدار خود در کشور مقصد تهیه کرده و مطابق با استانداردهای آن منطقه بسته بندی می نماید تا برای ارسال از طریق زمینی، دریایی و یا هوایی آماده شود.
  6. مشخص کردن بهای گمرکی کالا (Pricing/Costing): در ابتدا صادر کننده باید بهای سیف (CIF) یعنی کلیه قیمت کالای صادر شده در کشور صادرکننده، بیمه، بسته بندی و حمل و نقل کالا و تمامی هزینه های مربوط به افتتاح حساب، حق استفاده از امتیاز نقشه، علامت بازرگانی و کلیه امور مربوط به کالا را بپردازد. همچنین باقی هزینه های تعلق گرفته به کالای صادر شده تا اولین دفتر گمرکی بر اساس قیمت ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی در روز ارائه اظهار نامه نیز برعهده صادر کننده خواهد بود.
  7. دریافت مجوز صادرات کالا از ارگان های مربوطه (RCMC): صادر کننده کالا باید مجوزهای لازم را از سازمان ها و ارگان های مربوطه مانند وزارت بهداشت، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و دیگر سازمان ها و نهادهایی که در امر صادرات دخالت دارند، دریافت کند تا هنگام صدور کالا با مشکلی مواجه نشود.
  8. اضهار کالای صادراتی به گمرک (Declaration of goods to the customs): اکنون صادرکننده می تواند کالای خود را با در دست داشتن مدارک لازم به گمرک حمل نموده و اظهار نامه صادراتی و یا خروجی خود را از آن سازمان اخذ نماید.
  9. بیمه کردن کالا و قرارداد با حامل(Insurance): صادرکننده باید قبل از رسیدن به این مرحله شرکت های حمل و نقل بین المللی را شناخته و برای حمل بار خود با یکی از آن‌ها قرارداد امضا کند. شرکت  در کنار این کار باید کالای خود را نیز طبق ضوابط بین المللی بیمه نماید.
  10. دریافت گواهی بازرسی(inspection certificate): طرفین خریدار و فروشنده با یکی از مؤسسات بازرسی کالاکه عمدتاً بین المللی هستند و هر دو طرف آن را قبول دارند قرارداد می‌بندند تا گواهی بازرسی مورد نیاز را برای این مرحله دریافت کنند.
  11. اخذ گواهی مبدأ و صدور فاکتور فروش (Certificate of Origin): در این مرحله فاکتور فروش مبدأ توسط صادرکننده کالا صادر شده و به تائید اتاق بازرگانی موجود در محل می رسد. اتاق بازرگانی پس از مشاهده فاکتور فروش مبدأ، بارنامه حمل و پروانه گمرکی، کالا را صادر می کند. با گسترش دولت الکترونیک امورات گمرکی نیز از این امر بی نصیب نبوده و با ارائه خدمات آنلاین صادرکنندگان، می توانند با مراجعه به سامانه اتاق بازرگانی گواهی مبدأ خود را دریافت نمایند.
  12. صدور کالا (Export): در مرحله پایانی شرکت حمل و نقل جواز خروج کالا از گمرک را از صادرکننده کالا دریافت کرده و آن را پس از بارگیری به کشور مقصد حمل می کند.
  13. منبع : egclearance.com

مدارک لازم جهت صادرات کالا

مدارک لازم جهت صادرات کالا :

1- دریافت کارت بازرگانی از اتاق های بازرگانی به نام صادر کننده

۲- دریافت مجوز صادرات ( برای مواردی که برای صدور کالا موافقت کلی از سوی وزارت بازرگانی اعلام نشده باشد .)

۳- دریافت گواهی بهداشت و قرنطینه برای کالا ( دامی ، نباتی – برحسب مورد )
۴- دریافت گواهی استاندارد برای کالای مذبور( برای مواردی که کالا مشمول مقررات اجباری استاندارد صادراتی باشد) .
۵- دریافت گواهی انرژی اتمی ( برحسب مورد ) که به این مجوزها گواهی های مرسوم نیز گفته می شود .
۶- تهیه صورت عدل بندی Packing List ( در صورتی که کالا گوناگون باشد )
۷- شناسنامه فرش (برای فرش دستباف )

مجوزهای صادرات :
کالاهای صادراتی با توجه به مجوز صدور به سه گروه تقسیم می شوند .
۱- کالاهای مجاز :
کالاهایی هستند که صدور آنها نیاز به کسب مجوز ندارد ( با رعایت ضوابط قانونی).

منظور از ( ضوابط ) آن دسته قوانینی است که رعایت آن برای صادرات برخی از کالاها ضروری است مانند ضوابط استاندارد ، گواهی بهداشت انسانی ، دامی ، نباتی
۲- کالای مشروط :
کالاهایی هستند که صادرات آنها با کسب مجوز امکان پذیر است. پس از اعلام موافقت وزارتخانه های مربوطه که اصطلاحاً ( موافقت کلی ) نامیده می شود، و پس از ابلاغ آن به گمرک توسط وزارت بازرگانی برای صدور کالاهای موضوع موافقت ، به مراجعه متقاضی به وزارتخانه یا سازمان مربوطه برای اخذ مجوز موردی ، نیازی نخواهد بود .

۳- کالاهای ممنوع الصدور
کالاهایی هستند که صدور آنها به موجب قانون ممنوع میباشد . دولت می تواند با توجه به شرایط خاص زمانی و با رعایت قوانین مربوطه صدور بعضی از کالاها را ممنوع نماید.

 

گواهی های مرسوم
 گواهی بهداشت نباتی
با عنایت به ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی قانون حفظ نباتات کشور، کلیه فرآورده های نباتی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می گردد بوسیله کارشناسان قرنطینه معاینه و درصورت سلامت کالا ، گواهی بهداشت نباتی صادر می شود .
 گواهی بهداشت دامی (گواهی سازمان دامپزشکی )
با عنایت به ماده ۷ قانون دامپزشکی کشور ، ورود و صدور هر نوع دام زنده ، تخم مرغ نطفه دار، مواد غذایی متراکم ، اسپرم دام ، فرآورده های خام دامی ، مکمل غذای دام ، دارو ، واکسن ، مواد ضد عفونی ، سرم ها و مواد بیولوژیکی ، سموم دامپزشکی و داروهائی که برای ساخت مواد فوق موردنیاز است باید با تایید و گواهی وزارت جهاد کشاورزی ( سازمان دامپزشکی کشور ) صورت بگیرد .
گواهی استاندارد 
در صورتی که برای صادرات کالا مقررات استاندارد اجباری وضع شده باشد ، دریافت گواهی استاندارد ازموسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران لازم است.

 

گواهی انرژی اتمی
اگر کالاهای صادراتی مواد غذایی یا انواع قراضه های فلزات و … باشند ، دریافت و ارائه گواهی سازمان انرژی اتمی کشور الزامی است .

 

صورت عدل بندی
هرگاه کالاهای صادراتی بیش از یک بسته و محتویات بسته ها گوناگون و متنوع باشد ، ارایه فهرستی که محتویات هر بسته ( خالص و با ظرف ) را نشان دهد ، لازم است .

سایر اسناد مورد نیاز برای صادرات

در ادامه اسنادی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای صادرات کالا ضروری نیست؛ اما اگر از طرف کشور مقصد مطالبه شود باید ارائه گردد.
گواهی مبدا :برای دریافت گواهی مبدا با در دست داشتن فتوکپی اظهار نامه گمرکی و بارنامه کالا به اتاق های بازرگانی وصنایع و معادن مراجعه شود.

کارنه تیر : کار نه تیر دفتر چه ای است که برای عبور کالا بوسیله کامیون از کشورهای عضو ، بدون بازرسی دقیق و بدون تامین و دریافت حقوق و عوارض گمرکی صادر می شود .

سیاهه خرید : سیاهه خرید (Invoice ) یا فاکتور صورتحسابی است که درآن تاریخ ، نام و نشانی خریدار و فروشنده ، شماره سفارش یا قرارداد ، تعداد یامقدار ویا شرح کالا ، قیمت واحد ، قیمت کل ،نوع قرارداد وتعرفه گمرکی کالا ذکر شده است

بارنامه حمل :بطور کلی بارنامه سند اصلی انتقال مالکیت کالا از فروشنده به خریدار است و دارای انواع مختلف می باشد مانند بارنامه هوایی – بارنامه دریایی – بارنامه راه آهن – بارنامه سراسری بارنامه زمینی ( کامیون )

گواهی بازرسی : سندی است که توسط یکی از شرکتهای بازرسی کننده بین المللی صادر و به موجب آن تایید می گردد که کالای حمل شده با کالای ثبت سفارش شده یکسان است