بانک جامع اطلاعات خودرو

معرفی خودروهای داخلی وخارجی-عکسهای خودروها-قیمت خودروها-

بانک جامع اطلاعات خودرو

معرفی خودروهای داخلی وخارجی-عکسهای خودروها-قیمت خودروها-

تازه‌ترین قیمت خودروهای داخلی

آفتاب: به گفته فعالان بازار خودرو سرنوشت نهایی قیمت بنزین نقشی تعیین‌کننده در آینده بازار خواهد داشت و اگر بنزین یارانه‌ای از سبد سوخت کشور حذف شود، احتمالا دوگانه‌سوزها و بنزینی‌های کم‌مصرف روزهای گرانی را در پیش خواهند داشت. درعین‌حال، بازگشت رونق به بازار خودروی کشور و افزایش تقاضا، تا اواخر خردادماه بعید به نظر می‌رسد.

بازار خودرو کشور طی هفته جاری روزهای آرامی را پشت‌سر گذاشت و تغییر خاصی در نمودار قیمتی آن به وجود نیامد. 

هرچند گفته می‌شد زمزمه‌های تحریم ایران از واردات بنزین، موجبات گرانی دوگانه‌سوزها را در بازار پدید آورده، اما آن طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند، گرانی دوگانه‌سوزها در‌حال‌حاضر به تولید محدود و قیمت کارخانه‌ای بالای آن مربوط است نه استقبال متقاضیان؛ وزارت صنایع و معادن دوسال پیش در حالی از لزوم گازسوز شدن تمام خودروهای داخلی و عزم این وزارتخانه برای تحقق آن خبر داد که مشکلاتی از قبیل کمبود جایگاه‌های سوخت

پژو روآ هم که ایران‌خودرویی‌ها آن را رقیب پراید در بازار می‌دانند و بازار به هیچ وجه نشانی از این ادعا ندارد، هم اکنون با نرخ 8میلیون تومان در مدل بنزینی به فروش می‌رسد.

گاز (CNG) و افت قدرت موتور دوگانه‌سوزها موجبات بی‌رغبتی مشتریان را فراهم و بازار نیز روی خوش به این خودروها نشان نداد طی هفته جاری علاوه بر اینکه دوگانه‌سوزها بازار آرامی را پشت‌سر گذاشتند، بنزین‌سوزها نیز تغییر خاصی در قیمت‌شان مشاهده نشد.
 
به گفته فعالان بازار سرنوشت نهایی قیمت بنزین نقشی تعیین‌کننده در آینده بازار، خواهد داشت و اگر بنزین یارانه‌ای از سبد سوخت کشور حذف شود احتمالا دوگانه‌سوزها و بنزینی‌های کم‌مصرف روزهای گرانی را در پیش خواهند داشت. این در حالی است که بازگشت رونق به بازار خودرو کشور و افزایش تقاضا، تا اواخر خردادماه بعید به نظر می‌رسد. 

پراید زیاد شد
«زمینه پراید زیاد است» این را فعالان بازار می‌گویند و عنوان می‌کنند این محصول کم‌کیفیت هم‌اکنون زیادی در بازار وجود دارد و این امر ارزانی 50هزار تومانی آن را طی هفته‌ جاری رقم زده است. به نحوی که هم‌اکنون پراید بنزینی معمولی قیمتی برابر با 7میلیون و 750هزار تومان دارد و نوع دوگانه‌سوز آن نیز با نرخی برابر 8میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پراید دوگانه‌سوز در کارخانه نرخی معادل 8میلیون و 300هزار تومان دارد. 

نه سایپایی‌ها و نه مشتریان چندان علاقه‌ای به پراید دوگانه‌سوز نداشته و مدل بنزین‌سوز آن را خیلی بیشتر می‌پسندند. پراید در کل خودرو کم مصرفی به حساب می‌آید. پژو روآ هم که ایران‌خودرویی‌ها آن را رقیب پراید در بازار می‌دانند و بازار به هیچ وجه نشانی از این ادعا ندارد، هم اکنون با نرخ 8میلیون تومان در مدل بنزینی به فروش می‌رسد. نرخ کارخانه‌ای رو‌آ 9میلیون و 200هزار تومان است. بی‌رغبتی خاص مشتریان به این یادگار پیکان موجبات رکود عجیب بازار روآ را فراهم آورده است. 

پارس دوگانه‌سوز مشتری ندارد

” ظاهرا بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه ماه‌‌ها است تولید سمند معمولی را متوقف کرده و اگر این محصول در بازار موجود باشد قیمتی برابر با 13میلیون و 200هزار تومان خواهد داشت. “

به رغم آنکه پژو پارس خودرویی پرمصرف به حساب می‌آید اما به گفته فعالان بازار، مدل دوگانه‌سوز این محصول مشتری چندانی نداشته و به اصطلاح، بازار ندارد و همین امر سبب شده تا ایران خودرویی‌ها نیز بیشتر توان تولید خود را روی تولید پارس بنزینی بگذارند تا دوگانه‌سوز؛ در حال حاضر پارس بنزین‌سوز با نرخ 17میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد اما مدل دوگانه‌سوز آن، 200هزار تومان گران‌تر خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو 405 نیز که آن هم در مصرف سوخت چندان دست کمی از پارس ندارد طی هفته جاری تغییر قیمتی را تجربه نکرد. هم اکنون 405 بنزین‌سوز با نرخ 13میلیون و 200هزار تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز نرخی برابر با 13میلیون و 600هزار تومان را دارا است. 

سمند معمولی  نیست
سری هم به بازار سمند بزنیم شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدل معمولی این خودرو نایاب شده و تقریبا موجود نیست. ظاهرا بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه ماه‌‌ها است تولید سمند معمولی را متوقف کرده و اگر این محصول در بازار موجود باشد قیمتی برابر با 13میلیون و 200هزار تومان خواهد داشت. سمند معمولی دوگانه‌سوز نیز بنا به گفته فعالان بازار، قطعا موجود نیست. 

اما سورن، بزرگ خاندان سمند، که روزگاری نرخ آن به مرز 5/18میلیون تومان نیز رسیده بود، هم‌اکنون قیمتی برابر با 16میلیون و 800هزار تومان دارد. ایران‌‌خودرویی‌ها البته مدل پیشرفته‌تر سورن را اواخر سال گذشته رونمایی کردند و قرار است در آینده‌ای شاید نه چندان دور، این محصول را با نرخ 20میلیون تومان روانه بازار کنند. 

از سوی دیگر
LX مدل محبوب سمند نیز طی هفته جاری تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرد و هم‌اکنون مدل بنزین‌سوز آن نرخی برابر با 15میلیون و 100هزار تومان دارد و LX دوگانه‌سوز نیز با قیمت 15میلیون و 700هزار تومان به فروش می‌رسد. 

اختلاف قیمت 11میلیونی میان مورانوهای پارس‌خودرو و مورانوهایی که اشخاص حقیقی وارد کرده بودند،‌ موجبات رکود بازار مورانوهای پارس‌خودرو را فراهم آورد.



تندر -90، بازار، اجانب
این روزها آن طور که از جاده مخصوص خبر می‌رسد، خط تندر-90 به خواب رفته و تولید این محصول پرحاشیه متوقف شده است. آن طور که از بازار تندر نیز به گوش می‌رسد، این محصول برخلاف سایر خودروهای داخلی که به دلیل کاهش تقاضا، ارزانی را تجربه کرده‌اند، با کاهش قیمت مواجه نشده و همچنان با قیمتی بالا در بازار به فروش می‌رسد. در حال حاضر تندر E0 نرخی برابر با 10میلیون و 800هزار تومان دارد و مدل E1 آن نیز با قیمت 12میلیون تومان به فروش می‌رسد.E2 نیز که تقاضای زیادی دارد با نرخ 14میلیون و 100هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدیر پروژه تندر-90 ایران‌خودرو اواسط هفته جاری، توقف خط تولید تندر این شرکت را شایعه اجانب خواند.

مورانو 3میلیون ارزان شد  

مورانو، همان شاسی‌بلندی که پارس‌خودرویی‌ها به گفته مدیرعامل خود از واردات آن ضرر کردند طی چند ماه اخیر کاهش قیمت نسبتا قابل توجهی را تجربه و 3میلیون تومان ارزان شد. این محصول ژاپنی در ابتدای ورود به بازار ایران طی سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شد، اما در ادامه، اختلاف قیمت 11میلیونی میان مورانوهای پارس‌خودرو و مورانوهایی که اشخاص حقیقی وارد کرده بودند،‌ موجبات رکود بازار مورانوهای پارس‌خودرو را فراهم آورد. آن روزها هر چند مسوولان این شرکت زیر بار کاهش قیمت این محصول و کم‌کردن اختلاف 11میلیونی آن نمی‌رفتند، اما رکود بازار مورانو نه تنها منجر به قطع واردات آن از طریق پارس‌خودرو شد که طی دو سه ماه اخیر نیز 3میلیون تومان از قیمت این شاسی‌بلند کاست.
 در حال حاضر مورانو پارس‌خودرو با قیمتی برابر 71میلیون و 900هزار تومان به فروش می‌رسد و سایر مورانوهای وارداتی قیمتی برابر با 64میلیون تومان در بازار دارند.

 

منبع: www.aftabnews.ir

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد