بانک جامع اطلاعات خودرو

معرفی خودروهای داخلی وخارجی-عکسهای خودروها-قیمت خودروها-

بانک جامع اطلاعات خودرو

معرفی خودروهای داخلی وخارجی-عکسهای خودروها-قیمت خودروها-

اتومبیل های وسوسه انگیز 1389

با نو شدن سال، بعضی افراد در فکر نو کردن خودروشان هستند.، خرید خودرو جدید و ارتقاء خودروی فعلی به خودرویی در سطحی بالاتر می‏تواند افکار خیلی ها را این روزها مشغول کرده و خوشبختانه به لطف واردات خودرو تنوع نسبی در بازار ایجاد شده است.

امّا اگر به دنبال گزینه‏ هایی متفاوت هستید و ضمناً تجربه‏ای لذّت بخش و البته متناسب با رقم پرداختی را جستجو می کنید، می توانید گزینه مناسب را با راهنمایی های ما انتخاب کنید.

تا 20 میلیون تومان (پژو 207 آی)

خودروساز وطنی که ظاهراً خودش هم متوجه شده با این سردرگمی که به آن دچار است نمی‏تواند به یک خودروساز مستقل مبدل شود در اندیشه آن بود تا موفق ترین محصولش یعنی پژو 206 را فیس لیفت کند که البته در این بین برزیلی ها پیش دستی نمودند و هر گونه هاچ‏بک و صندوقدار 206 را با هدف شبیه نمودن آن به محصولات روز پژو و خصوصاً مدل 207 فیس لیفت کردند و این محصول اکنون در بازارهای مختلف با نام‏هایی همچون 206 پلاس، 206 برزیل و 207 آی عرضه می‏شود و خودروساز وطنی نیز که از ارائه گونه 207 با توجه به قیمت تمام شده گران آن دست کشیده، تصمیم گرفته  

فلاکس برقی مسافرتی

تا 206 فیس لیفت شده را به نام 207i عرضه نماید امّا آنچه که در این میان برای افرادی که به دنبال خرید خودرویی جذاب در محدوده قیمت کمتر از 20 میلیون هستند می‏تواند جالب توجه باشد این است که 207i فعلاً فقط به صورت هاچ‏بک و البته فعلاً فقط با پیشرانه 1.6 لیتری 110 اسب بخاری ارائه خواهد شد و عرضه آن با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک به معنای آن است که مدل به اصطلاح تیپ 5 که از سال 1386 دیگر تولید نشده، بار دیگر احیاء خواهد شد و اگر چه با عرضه گسترده خودروهای وارداتی شاید دیگر توان 110 اسب بخاری آن همانند گذشته جذاب به نظر نرسد امّا همچنان به‏عنوان یک هاچ‏بک دارای توانایی های خوب و البته قیمتی قابل قبول که در توان قشر متوسط جامعه باشد گزینه وسوسه کننده ای در میان خودروهای ارزان قیمت کسل کننده موجود در محدود قیمت کمتر از 20 میلیون خواهد بود.

موتور : 1.6 لیتری 110 اسب بخاری

جعبه دنده : 5 سرعته دستی

شتاب صفر تا صد : 10.5 ثانیه

حداکثر سرعت : 195 کیلومتر در ساعت

قیمت : 18 میلیون تومان (پیش‏بینی)

زمان عرضه : تابستان 1389

تا 40 میلیون تومان (نسل جدید مزدا 3)

مزدا 3 فعلی نیز در کلاس خودروهای زیر 40 میلیون تومان گزینه ای مطلوب محسوب می‏شود، توان خوب پیشرانه ، تجهیزات بسیار کامل و البته رانندگی جذاب و قابلیت های دینامیکی خوب همگی مزدا 3 را به گزینه ای قابل توجه در میان رقبایش مبدل نموده امّا اگر به نظر شما با عرضه خودروهای مد روز همچون نسل جدید کیا سراتو چهره مزدا 3 کمی رنگ قدیمی شدن به خود گرفته نگران نباشید چون نسل جدید آن با کمترین اختلاف زمانی نسبت به بازارهای جهانی در حال رسیدن به کشورمان است و البته آنچه که موضوع را بیشتر جذاب می‏کند این است که این‏بار گونه محبوب و پرفروش هاچ‏بک آن نیز ارائه خواهد شد. پیشرانه آن همانند مدل فعلی است امّا جعبه دنده پنج سرعته شده و البته با رینگ های 17 اینچی و همچنین سبک طراحی ظاهری و داخلیش بیش از گذشته اسپرت به نظر می‏رسد و سازنده وطنی نیز برای آنکه بازارش را حفظ نماید قیمت آن را همچنان در محدوده زیر 40 میلیون نگاه خواهد داشت. رونمایی آن در نمایشگاه خودرو شیراز در زمستان 1388 انجام شد و سری نخستش نیز برای تحویل در تابستان 1389 پیش فروش شده و اکنون اگر تصمیم خرید خودرویی در این محدوده قیمتی را دارید می توانید تا زمان عرضه آن صبر نمایید و یا آنکه همین نسل فعلی را که قیمتش نیز ارزان‏تر است خریداری نمایید امّا وسوسه نسل جدید مزدا 3 شما را رها نخواهد کرد!!

موتور : 2 لیتری 150 اسب بخاری

جعبه دنده : 5 سرعته تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد : 10.6 ثانیه

حداکثر سرعت : 210 کیلومتر در ساعت

قیمت : 38.5 میلیون برای گونه چهار در سدان و 35.5 میلیون برای گونه 5 در هاچ‏بک

زمان عرضه : تابستان 1389

تا 60 میلیون تومان (هیوندای جنسیس کوپه)

شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه، پدال‏های تعویض دنده از پشت فرمان، 303 اسب‏ بخار توان، ظاهراً در مورد یک خودرو اسپرت که دست پرورده ب.ام.‏و و یا نیسان باشد صحبت می کنیم امّا نه دنیا عوض شده، کره‏ای‏های میخواهند همه بازارها را فتح نمایند و پس از انواع و اقسام SUV ها و ارائه خودروهای سدان لوکس اینک بازار اسپرتی ها را هدف قرار داده‏اند و این مأموریت به عهده جنسیس کوپه با پیشرانه 3.8 لیتری و توان 303 اسب‏بخار گذاشته شده است. اگر تا کنون مدل‏های 330 و 335 ب.ام.‏و در کشورمان برای شما وسوسه انگیز بودند امّا پرداخت ارقام بیش از 120 میلیون برایتان ممکن نبود. اینک می توانید شبه تجربه‏ای از آنها را با جنسیس کوپه داشته باشید، خودرویی که در طراحی ظاهری حرف چندانی برای گفتن ندارد امّا کابین خوب همراه با قابلیت های حرکتی مناسب و البته انتقال نیروی پیشرانه به محور عقب (دیفرانسیل عقب) آن را گزینه ای وسوسه کننده می نماید و وقتی در می یابید جنسیس کوپه در بازار معتبری همچون ایالات متحده بغل به بغل مدل‏های پایه خودروهای اصیلی همچون شورولت کامارو، دوج چلنجر و فورد موستانگ خودنمایی میکند، آدرنالین خونتان برای نشستن پشت فرمان آن بالا می رود خصوصاً با چنین قیمتی.

واقعاً جای تعجب داشت که کره‏ای‏ها با آن ذائقه متفاوت اتومبیل دوستی شان چنین خودرویی را عرضه نمایند امّا بایستی جسارت آنها را ستود همانطور که این روزها جنسیس کوپه در مقایسه با رقبای همسطح ژاپنی، اروپایی و آمریکایی حرفهایی برای گفتن دارد و البته در کشور ما در محدوده قیمت خود و حتّی تا ارقامی بسیار بیشتر از آن، رقیبی را در اطراف خود نمیبیند.

موتور : 3.8 لیتری 303 اسب بخاری

جعبه دنده : 6 سرعته تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد : 6.5 ثانیه

حداکثر سرعت : 240 کیلومتر در ساعت

قیمت : 58 میلیون تومان (با مالیات)

زمان عرضه : هم‏اکنون

تا 80 میلیون تومان (کیاموهاوی V8 )

پورشه کاین یک SUV واقعاً جذاب و لذّت بخش است حتّی با موتور پایه 290 اسب بخاری که در کشورمان عرضه شد. امّا افسوس که برچسب قیمت 150 میلیونی آن مانع دستیابی بسیاری از دوستدارانش به این خودرو می‏گردد. چاره کار چیست؟ اگر پشت چراغ قرمز یک کیا کره‏ ای در کنار کاین شما ایستاد و احساس کردید قصد دارد پس از سبز شدن چراغ، شما را به مبارزه در شتابگیری دعوت نماید اصلاً با چشم حقارت به آن نگاه نکنید چون ممکن است چند ثانیه بعد مشغول خواندن نوشته V8 در قسمت پشت آن باشید!!

کیا موهاوی 8 سیلندر با پیشرانه 340 اسب بخاری و قیمتی کمتر از نصف پورشه کاین انتخابی وسوسه کننده برای دوستداران SUV ها به نظر می‏رسد خصوصاً که قابلیت های خارج از جاده آن نیز قابل قبول خواهد بود. کیفیت ساخت خوب، فضای کابین مطلوب و طراحی ظاهری متمایز آن از هم خانواده هایش همگی می‏توانند دلایلی باشند تا در کنار قیمتش آن را وسوسه انگیز نماید، اگر چه که پس از چند ساعت رانندگی خواهید گفت هنوز مانده تا موهاوی V8 را بخواهید با لندکروز V8 مقایسه کنید امّا هرگاه این فکر به ذهنتان خطور کرد نگاهی به رقم پرداختی خود داشته باشید تا لبخند رضایت روی لبانتان نقش ببندد!

موتور : 3.8 لیتری 340 اسب بخاری

جعبه دنده : شش سرعته تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد : 7.5 ثانیه

حداکثر سرعت : 220 کیلومتر در ساعت

قیمت : 72 میلیون تومان (با مالیات)

زمان عرضه : هم‏اکنون

تا 100 میلیون تومان (ب.‏ام.‏و 125i کوپه)

سری 3 کوپه BMW طراحی ظاهری کاملاً هماهنگ و زیبایی دارد امّا اگر به دنبال خرید یک ب.ام.‏و متفاوت هستید به سراغ 125i کوپه بروید. ظاهر آن در میان تمام مدل‏های فعلی BMW زشت ترین است! فضای داخل اتاقش نیز در قسمت عقب بسیار تنگ است و حتّی وقتی آن را در کنار سری 3 کوپه قرار می دهید احساس می کنید فاقد تناسب ابعاد است.

پس برای چه بایستی آن را بخرید؟ اگر شما نیز هنوز با دیدن یک ب.ام.‏و 2002 سرحال مربوط به دهه 60 و 70 میلادی به وجد می آیید، تنها پاسخ شما 125i کوپه است که ضمناً جز معدود مدل‏های ب.‏ام.‏و در کشورمان است که علاوه بر توانایی های دینامیکی مطلوب قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان نیز دارد. ابعاد جمع وجود بدنه آن و ظاهر نه چندان زیبا امّا جلب توجه کننده اش از نکات قابل توجه آن است و به‏دلیل حضور بسیار انگشت شمار در خیابان‏ها کاملاً متمایز خواهد بود.

زمانیکه آن را می رانید فضای فشرده کابینش به همراه احساس و تسلطی که بر آن دارید، حس راندن خودروهای مسابقات DTM را به شما القاء می‏کند! و هندلینگ استثنایی آن به‏گونه‏ای شما را هیجانزده میکند که باعث می‏شود به هر پیچی میرسید به خود بگویید بگذار ببینم این پیچ را با چه سرعتی می‏تواند طی کند؟

اگر به دنبال گونه کابریولت آن هستید قابل دست یافتن است امّا قیمتی بیش از 100 میلیون خواهد داشت و به مراتب زشتتر از گونه کوپه اش است. در صورتی که خواهان زیبایی هستید، بهتر است با این بودجه 320i کوپه را بخرید امّا اگر بهترین تناسب قابلیتهای دینامیکی و قیمت را در یک ب.ام.‏و میخواهید خرید گونه پایه 125i کوپه با قیمتی حدود 86 میلیون در بازار خودرو کشورمان وسوسه انگیز خواهد بود.

موتور : 3 لیتری 218 اسب بخاری

جعبه دنده : شش سرعته تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد : 6.7 ثانیه

حداکثر سرعت : 245 کیلومتر در ساعت

قیمت : 86 تا 96 میلیون تومان (با توجه به تجهیزات و با احتساب مالیات)

زمان عرضه : هم‏اکنون (البته کاملاً نایاب !!)

© نوشته: مهندس مصطفی ممقانی اصل ، مجله ماشین

 

منبع:khodro.wordpress.com 

فلاکس برقی مسافرتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد